تاداسانا

خانه انجمن ها یوگا تمرینات یوگا تاداسانا

این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط  arsham در 3 سال، 4 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #689

    arsham
    مشارکت کننده
    #2804

    arsham
    مشارکت کننده

    http://kanoon-yoga.com/Newsletter/azar1388/Images/Tadasana.jpg" تاداسانا "
    " آسانا: نام یک حالت یوگا "
    معنی و مفهوم:
    " تادا " به معنی كوه و " آسانا " به معنی وضعيت است. همانطور كه از اسم اين آسانا پيداست، تاداسانا نمايانگر استواری، استقامت و ثبات است.
    تاداسانا پايه آساناهای تعادلی است. اين آسانا با اندام نخاعی سرو كار دارد، قسمت مركزی مخچه را تقويت می كند و بر كنترل حركات ارادی بدن تاثيردارد. هماهنگی ای كه به واسطه حركات تعادلی در بدن ايجاد می شود، انرژی روانی و فیزیکی را افزايش می دهد و موجب تعادل در سيستم اعصاب می شود. نيروهايی كه بدن را حمايت می كنند، افزايش می يابند و هيجانات و تنش ها را از ساختار بدن آزاد می كنند. در نتيجه تعادل ذهنی را در سطح هيجانات جسمی و روانی توسعه می دهد. اين امر موجب می شود كه در زندگی روزمره با صرف كمترين نيرو، بيشترين و بهترين دستاورد حاصل آيد.
    انجام اين آسانا برای افراد مبتدی ممكن است مشكل باشد، اما طی چند هفته تمرين منظم كه بدن با تمرين خو گرفت، تاثير آن در استحكام ساختار ذهن و جسم نمايان می شود. در اين شرايط شخص می تواند برای مدت طولانی در آسانا باقی بماند.
    " زمانی جسم در تعادل است كه ذهن، آرام و در تعادل باشد. "
    چگونگی رفتن به آسانا:
    مبدأ اين آسانا يعنی نقطه ارتباط آن با زمین، كف پاهاست. حس كردن سه نقطه كف پا با زمین اهمیت دارد (پاشنه ها، سينه و انگشتان پا، كناره خارجی پاها) .
    – عضلات اطراف زانوها را به سمت ران ها بكشيد طوری كه عضلات روی ران ها به سمت داخل چرخش پیدا كند.
    – عضلات لگن را فعال كنيد طوری كه استخوان دنبالچه به داخل و جلو حركت كند. با داخل شدن دنبالچه، عضلات شكم كمی به طرف بالا و داخل كشیده می شوند.
    – به قفسه سینه توجه كنید. عضلات قفسه سینه را به طرف شانه ها بكشید و شانه ها را به سمت پشت ببرید.
    – كف دست ها را مقابل ران ها قرار دهید و انگشتان دست را به سمت زمین بكشید. در این حالت دست ها با بدن زاویه 45 درجه می سازد.
    – چانه موازی با زمین، صورت روبرو، پشت سر در راستای ستون فقرات و نگاه خیره به یك نقطه ثابت است.
    قرار در آسانا:
    – وزن بدن به طور یكسان بر روی كف هر دو پا تقسیم می شود. انقباض عضلات پا در طول حركت حفظ می شود.
    – تنفس به طور یكسان در هر دو مجرای بینی جاری است.
    چگونگی بیرون آمدن از آسانا:
    انگشتان دست را رها كنید، پاها را از هم فاصله دهید و لحظاتی به اثر آسانا در دو نیمه بدن آگاه باشید.
    فواید آسانا:
    – ایجاد تعادل در دو نیمكره مغز و در دو نیمه بدن،
    – هماهنگی در كاركرد اندام های بدن،
    – ایجاد آمادگی برای سایر حركات ایستاده،
    – موجب هوشیاری و تمركر ذهن می شود.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.