روشهای صحیح تنفس

#1618
arshia
مدیر

لزوم تنفس صحیح
ما با هر بار تنفس 3/2 ریه های خود را از هوا پرمی کنیم ، که اکسیژن هوای تنفس شده از طریق شش ها جذب بدن ما می گردد .
اکسیژن نقش مهمی در سلامت جسم ما دارد ، طوریکه با کمبود آن کار کلیه ارگانهای حیاتی بدن مختل خواهد شد . همانطور که میدانید اکسیژن از طریق خون به کلیه بدن انتقال پیدا می کند .
نقش اکسیژن در خون تغذیه سلول های بدن می باشد ، پس می توان نتیجه گرفت که با کمبود اکسیژن یا نبود ان سلول ها می میرند و چون سلول زنده دیگری تولید نمی گردد بدن نمی تواند به حیات خود ادامه دهد .
پس نتیجه می گیریم تنفس صحیح نقشی اساسی و بسزا در سلامت جسم و روان ما دارد .
وقتی عصبی هستید به تنفس های خود دقت کنید ،کوتاه و سریع و این عمل بعلت رسیدن کمتر اکسیژن به مغز میباشد ، حالا اگر چند تنفس عمیق بکشید بطرز باور نکردنی آرام می شوید .
ما بدلیل اموزشهای غلط و شرایط زندگی از تنفس صحیح غافل می شویم و با این غفلت بیماری های جسمی و در پی آن روانی عاید وگریبانگر ما می شود .
به تنفسهای یک کودک دقت کنید ، بطور صحیح و کامل نفس می کشد . با تنفس صحیح می توانیم علاوه بر حفظ سلامتی بدن و شاداب نگه داشتنان نیروهای درونی را هم فعال سازیم .
مزایای تنفس صحیح
1- کارکرد بهتر مغز
2- افزایش حافظه
3- شادابی پوست
4- احساس نشاط و سرزندگی
5- افزایش نیروی جسمی و بنیه
6- بیداری نیروهای درونی

چگونگی تنفس صحیح
بهترین آموزش در این خصوص نگاه کردن به نحوه تنفس یک کودک می باشد ، چرا که کودک بطور غریزی نفس می کشد و هنوز تحت تاثیر شرایط ، فشار ها ، تنش ها و آموزشهای غلط قرار نگرفته است .
برای بزرگسالان برگشت به تنفس صحیح مشکل است ولیبرای این منظور میتوان تمرین کرد . مثلا روزی 10 دقیقه تنفس صحیح در هوای آزاد وپاک و بتدریج به این زمان افزود تا تنفس صحیح بطور عادی و خود بخودی انجام گردد .