سه شنبه , ژوئن 25 2019

تریکون آسانا

خانه انجمن ها یوگا تمرینات یوگا تریکون آسانا

این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط  arsham در 3 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #692

    arsham
    مشارکت کننده
    #2944

    arsham
    مشارکت کننده

    معنی و مفهوم:
    «Tri» (تری) یعنی سه، «kona» (کونا) یعنی گوشه یا زاویه. «تری کون آسانا» به معنی «وضعیت مثلث» است. در این تمرین بدن به شکل یک مثلث کشیده در می‌آید. حرکت «مثلث» جزو حرکات اصلی یوگاست، کشش مناسبی به پهلوها می‌دهد و بدن را برای انجام حرکات دیگر مانند حرکات پیچشی و خمشی آماده می‌کند. بر روی ستون فقرات و اعصاب مهره‌ای تاثیر می‌گذارد و سبکی، آرامش و انعطاف را در بدن افزایش می‌دهد.
    نحوه ی انجام آسانا:
    در حالت «تادآسانا» بایستید. پاها را کاملاً از هم باز کنید، وزن بدن را به طور مساوی بین کف هر دو پا تقسیم کنید. کف پای چپ را 90 درجه به بیرون بچرخانید و پای راست را به سمت داخل برگردانید. توجه کنید که زانوها صاف باشد و لگن روبرو بماند. دست ها را صاف و کشیده در امتداد شانه‌ها قرار دهید.
    دم بگیرید و با بازدم به سمت چپ خم شوید. در این مرحله دست چپ به سمت زمین و دست راست به طرف بالا کشیده می‌شود. دقت کنید که هر دو دست در امتداد هم قرار داشته باشند. چنانچه مشکل گردن یا فشار خون ندارید، سر را به سمت راست برگردانید و به نوک انگشتان دست نگاه کنید. (شکل 1)
    http://kanoon-yoga.com/Newsletter/Esfand1388/Images/Trikonasana.jpgپس از مکث مناسب با حفظ موقعیت بدن، به طرز صحیح از حرکت برگردید و قرینه آن را انجام دهید.
    وضعیت مثلث را با یک تنوع دیگر در حالت دست‌ها می‌توان انجام داد. در این حالت دست بالا را کاملاً بکشید تا جایی که بازو کنار گوش قرار گیرد. در این وضعیت سر نمی‌چرخد و نگاه روبرو است. (شکل 2)http://kanoon-yoga.com/Newsletter/Esfand1388/Images/Trikonasana1.jpgفوائد آسانا:
    – عضلات شانه ها، قفسه سینه و اطراف ستون فقرات را تقویت می‌کند و چربی های اطراف کمر و شکم را کاهش می‌دهد.
    – انعطاف پذیری پاها و ستون فقرات را افزایش می‌دهد و درد در ناحیه پشت را کاهش می‌دهد.
    – با انجام منظم این حرکت، کارکرد ارگان های شکمی هماهنگ می‌شود درنتیجه فعالیت روده‌ها افزایش می‌یابد، قوه هاضمه تقویت و اشتها نیز زیاد می‌شود.
    – حرکت «مثلث» با افزایش توده های استخوانی از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
    – استرس را کاهش می‌دهد و به رفع افسردگی کمک می‌کند.
    – این حرکت بر روی مرکز انرژی «مانی پورا» (manipura chakra) اثرگذار است و با عبور جریان انرژی در کانال های انرژی طحال، کبد، روده بزرگ، روده کوچک، کیسه صفرا و قلب، این مسیر پاک سازی می‌شود.موارد منع و احتیاط:
    افرادی که دچار اختلالات فشار خون (بالا یا پایین)، سردرد، اسهال، مشکلات قلبی، ناراحتی های گردن و ستون مهره هستند، حتماً این تمرین را زیرنظر مربی خبره انجام دهند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.