سه شنبه , ژوئن 25 2019

پیچ نشسته

خانه انجمن ها یوگا تمرینات یوگا پیچ نشسته

این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط  arsham در 3 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #691

    arsham
    مشارکت کننده
    #2922

    arsham
    مشارکت کننده

    http://www.kanoon-yoga.com/Newsletter/Bahman1388/Images/Tadasana.jpg

    معنی و مفهوم:
    آردها= نیمه، ماتسیا= ماهی، ایندرا=رهبر. نام سانسکریت این آسانای مهم از یک یوگی بزرگ به نام «ماتسی ایندرا» گرفته شده است. بعد از حرکات خمشی ستون مهره ها، حرکات پیچشی با کشش جانبی که به ستون مهره ها، عضلات پشت و مفصل ران می‌دهد باعث انعطاف پذیری بیشتر ستون فقرات می شود و سطح انرژی را بالا می برد.
    نحوه ی انجام آسانا:
    دو زانو بنشینید و در حالی که زانوها را کنار هم قرار داده اید پشت را صاف و شانه ها را در یک خط حفظ کنید. به روبرو نگاه کنید و چانه را موازی با زمین قرار دهید.(شکل1)
    لگن خاصره را سمت چپ پاها روی زمین قرار دهید. کف پای راست را کنار خارجی پای چپ روی زمین بگذارید. با حفظ وضعیت عمود پشت، کف دست راست را پشت لگن روی زمین بگذارید و سعی کنید دست از لگن خیلی فاصله نگیرد و تا حد امکان وزن بدن را به کف دست ندهید. دست چپ را صاف و کشیده بالای سر ببرید. (شکل 2)
    دست چپ را با حفظ همان کشش پایین بیاورید و مچ پای راست را بگیرید طوری که آرنج دست چپ کنار خارجی زانوی راست قرار گیرد. یک دم بگیرید و با بازدم کاملاً به سمت راست بچرخید و از روی شانه راست به عقب نگاه کنید. (شکل 3)
    حداقل 30 ثانیه در این حالت بمانید و کم کم زمان توقف را در طی جلسات آتی به یک دقیقه برسانید. برای بازگشت از حالت، دم بگیرید و با بازدم ابتدا سر و بعد بالاتنه را به وضعیت اول برگردانید. قرینه ی حرکت را هم به همین شکل انجام دهید. توجه کنید که در حین انجام این حالت، دو نیمه ی لگن تا حد امکان روی زمین باقی بماند و کشیدگی پشت را حفظ کنید تا از منافع این حرکت بهره مند شوید.
    فوائد آسانا:
    – این تمرین با کشش مناسبی که در بدن ایجاد می کند، انعطاف عضلات پشت را زیاد کرده و مفاصل را نرم می کند.
    – گرفتگی های عضلانی در ناحیه ی پشت و درد در ناحیه ی گردن، شانه و لگن خاصره را تسکین می دهد.
    – ریشه های اعصاب ستون مهره ها و سیستم عصبی سمپاتیک را هماهنگ و تقویت می کند و جریان خون تازه ای را به این قسمت سرازیر می‌سازد.
    – این حالت پیچشی بر اثر ماساژی که به ارگان های شکمی مانند کیسه صفرا، طحال، کلیه ها، کبد و روده می دهد، سبب مرتفع شدن مشکلات گوارشی می شود.
    – کارکرد غدد پانکراس، کبد و آدرنال را تنظیم می کند و برای بهبود بیماری دیابت مفید است.
    – به درمان مشکلات سیستم عصبی کمک می کند.
    – این وضعیت روی مرکز انرژی مانی پورا (manipura chakra) تاثیر می گذارد، سطح انرژی حیاتی یا پرانا را بالا برده و سبب آرام شدن ذهن می شود.
    موارد منع و احتیاط:
    افرادی که دچار اختلالات فشار خون (بالا و پایین)، مشکلات چشمی، سردردهای شدید، اسهال، فتق و بی خوابی هستند، حالت پیچ را با احتیاط انجام دهند. در صورت داشتن آسیب های پشت یا ستون مهره ها، این تمرین زیرنظر مربی خبره انجام شود.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.