مکانیزم عملکرد سحر و طلسم و جادوگری و دعا

خانه انجمن ها علوم غریبه قرآنی مکانیزم عملکرد سحر و طلسم و جادوگری و دعا

این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط  orkideh در 3 سال، 3 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #581

    orkideh
    مشارکت کننده
    #4436

    orkideh
    مشارکت کننده

    سحر و جادو و طلسم و بستن بخت از اموری است که واقعیت دارد. وجود چنین نیروهایی به مقتضای نظام دنیا می‌باشد که تزاحم میان زشتی‌ها و پلیدی‌ها وجود دارد و همچنان که انسان‌های شیطان صفت و زشت کار وجود دارد جن‌های پلید و آزاردهنده نیز وجود دارد.

    آنچه که از آیات قرآن بر می‌آید این است که سحر در شهرهای کهن همانند کلدان و مصر در زمان حضرت موسی و فرعون و پیش از آن در زمان حضرت نوح (ذاریات، ۵۲) رواج داشته است. (تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی، ج ۵، ص۶۸۸)

    سحر و جادو و طلسم از نظر قرآن کریم و احادیث واقعیت دارد. به این امر در آیه ۱۰۲ سوره بقره و ۴ سوره فلق اشاره شده است. از این آیات و برخی روایات استفاده می‌شود که برخی از سحرها واقعا اثر گذارند. همچنان که آیه ۱۰۲ سوره بقره می‌فرماید: «مردم سحرهایی را فرا می‌گرفتند که میان مرد و زن جدایی می‌افکند.»

    در حقیقت مؤثر واقعی، در تمام نظام جهان یکی است و نظام جهان که به صورت اسباب و مسببات جلوه گری دارند، همگی از او استمداد گرفته و به او منتهی می‌شوند.

    علامه طباطبایی در وجود داشتن چنین اموری می‌فرمایند: «… در این میان افعال خارق العاده دیگری است که مستند به هیچ کدام از سبب از اسباب طبیعی و عادی نیست، مانند خبر دادن از پنهانی‌ها و مانند ایجاد محبت یا دشمنی و گشودن گره‌ها و گره زدن‌ها و خواب کردن و احضار و حرکت دادن اشیاء با اراده و از این قبیل کارهایی که مرتاض‌ها انجام می‌دهند که به هیچ وجه قابل انکار نیست، یا خودمان بعضی از آن‌ها را دیده‌ایم و یا به رایمان آن قدر نقل کرده‌اند که دیگر قابل انکار نیست».

    تأثیر تکوینی سحر به اذن خداوند:

    یکی از اصول اساسی توحید، این است که همه قدرت‌ها در این جهان از قدرت پروردگار سرچشمه می‌گیرد، حتی سوزندگی آتش و برندگی شمشیر بی اذن فرمان او نمی‌باشد. منتها مفهوم این بیان مجبور بودن افراد در کار خود نیست.

    خداوند متعال با قدرت خویش، چنین اراده و نیرویی را در افراد به ودیعت نهاده است. انسان‌ها با بهره گیری از این اراده و تقویت آن می‌توانند به کارهای شگفت انگیزی دست زنند. برخی مانند اولیای خداوند از آن نیرو و در مسیر مناسب، استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر، با سوء استفاده از آن به کارهای ناشایست اقدام می‌کنند؛ پس، در واقع اصل وجود این نیرو در نهاد آدمی از آن خداوند و به فرمان او است

    توضیح این که: جهان آفرینش، جهان اسباب و مسببات است. البته برخی سبب‌ها مادی است و برخی غیر مادی است. اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفته است که هر پدیده و حادثه‌ای از علت ویژه خود صادر گردد و درعین حال، نظام علت و معلول‌ها همگی به خدا منتهی شده و از او قدرت و نیرو می‌گیرند. او است که سبب را می‌آفریند و به آن قدرت و نیرو می‌بخشد و آن را برای ایجاد معلول ویژه خود آماده می‌سازد. در حقیقت مؤثر واقعی، در تمام نظام جهان یکی است و نظام جهان که به صورت اسباب و مسببات جلوه گری دارند، همگی از او استمداد گرفته و به او منتهی می‌شوند (اصالت روح، آیت الله سبحانی، ص ۲۴۱، مؤسسه امام صادق).

    در تأثیر سحر و جادو نیز وضع چنین است. خداوند متعال با قدرت خویش، چنین اراده و نیرویی را در افراد به ودیعت نهاده است. انسان‌ها با بهره گیری از این اراده و تقویت آن می‌توانند به کارهای شگفت انگیزی دست زنند. برخی مانند اولیای خداوند از آن نیرو و در مسیر مناسب، استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر، با سوء استفاده از آن به کارهای ناشایست اقدام می‌کنند؛ پس، در واقع اصل وجود این نیرو در نهاد آدمی از آن خداوند و به فرمان او است، منتها چگونگی بهره گیری از آن به عهده خود انسان نهاده شده است و او در چگونگی بهره گیری از آن مسؤول است.

    راههای کوتاهی برای بعضی از طلسمات:

    ۱- استعاذه به خداوند و خواندن سوره‌های فلق و ناس.

    ۲- خواندن و نوشتن آیات ۷۵ تا ۸۲ سوره یونس.

    ۳- آیه ۱۰۲ سوره بقره «واتبعوا ما تتلوا الشیاطین…» تا آخر آیه با آب زعفران روی طشت مسی نوشته شود و در هنگام نوشتن، کندر را بخور دهند. بعد طشت را پر از آب باران و یا آب چشمه می‌کنند بعد مسحور با استفاده از آن آب غسل می‌کند و از آن آب می‌نوشد. بقیه آب را در پارچ شیشه‌ای بریزد و برای غسل استفاده کند. بهترین روز هم روز چهارشنبه است.

    ۴- آیه ۱۰۰ سوره نسا «و من یهاجر فی سبیل الله…» تا آخر آیه با جوهر زعفران با کره گاو روی کف دست نوشته شود.

    ۵- دعا وتضرع به درگاه خداوند.

    ۶- درخواست دعا از اولیای واقعی خداوند.

    ۷- صدقه دادن.

    فلسفه نوشته های رمز و راز آلود طلسم و جادو و دعا و بخت گشائی و غیره در چیست ؟
    مقاله زیر کمی برای روشن شدن مسئله کمک میکند :
    در کتابی یکی از شاگردان شمس تبریزی آمده است که در آسمانهای هفت گانه که کلیات آن در قران آمده در آسمان پنجم خزانه ای از تمامی علامات و نشانه های خطوط از نشانه های غارنشینان تا حروف و زبان عربی و انگلیسی و چینی و غیره موزه ای وجود دارد.

    وقتی روح میخواهد یک طبقه پائین بیاید طبق احادیث وارده در کتاب عقل و جهل اصول کافی لباس عقل بر تن میکند این عقل معنی و مفهوم نور و حقیقت را نمیتواند درک کند همانند ماشین حسابی است که بیش از چند رقم را نمیتواند محاسبه کند و اگر مثلا ظرفیت آن ده رقم باشد نمیتواند یازده رقم و یا یک میلیون رقم را محاسبه کند بلکه تقریبی میتواند آن را محاسبه کند.

    از آنجائی که در قران خداوند میفرماید (ان الاخره لهی الحیوان) یعنی دنیای آخرت و جهان ها و آسمانهای هفت گانه دارای درک و شعور الهی هستند و از آنجائی که جهان فیزیکی ما در درون جهان های معنوی قرار گرفته و محدود در جهان های معنوی و در گوشه ای از جهانهای معنوی است لذا این جوهره این جهان ها که دائم در تسبیح حق تعالی هستند و میفهمند. لذا وقتی ما مثلا حروف ا ل ل ه را کنار یکدیگر میگذاریم جهان های معنوی و موجودات خلق شده از ماده خام این جهان ها متوجه اشاره به ذات حضرت حق شده و در مقابل این نام عکس العمل نشان میدهند.
    اگر کنار نام خداوند و یا سوره های قرآن و یا آیات قرآن درخواستی و یا حاجتی و یا نام من و یا شما قرار بگیرد، فورا خلقت خداوند به واسطه درکی که از وجود خداوند متعال قرار گرفته است عکس العمل نشان داده و خواسته را بر آورده میکند.
    اما در این میان این حروف و نوشته ها و آیات و اسماء الهی اگر ارتباط مستقیمی را با ارواح طیبه و متعالی داشته باشند به همان اندازه کائنات به دلیل ارتباط این حروف به سرچشمه کم واسطه حضرت حق تاثیر قویتری را منعکس میکنند.

    بعنوان مثال یک فردی از نوشته های زبان عبری دوران بنی اسرائیل یا حضرت موسی که امروزه به نام آئین کبالا نامیده میشود، اسماء و صفات حضرت حق را مینویسد و کنار آن نام خود را مینویسد ولی فردی همین مفاهیم موجود در آسمان پنجم را در قالب زبان عربی و زبان پیامبر اسلام و اهل بیت می نویسد؛
    از آنجائی که مقام و منزلت پیامبر اسلام و اهل بیت در آسمانها غیر قابل مقایسه با حضرت موسی و انبیاء بنی اسرائیل است، لذا نوشتن به زبان عربی تاثیری هزار مرتبه بیشتر از نوشتن همان مفاهیم ملکوتی به زبان عبری یا مثلا سریانی و یا حتی انگلیسی و فارسی و غیره دارد.

    به خصوص اینکه در روایات آمده است که زبان عربی زبان منتخب فرشتگان و ساکنین ملکوت در آسمانهای اول تا چهارم است.
    (توجه در آسمانهای پنجم تا هفتم که حجابهای نورانی نامیده میشوند زبان و مکالمه وجود ندارد بلکه همه چیز به صورت نور درک و شهود میشود.
    و نیاز به توضیح یا شرح و غیره نیست بلکه به صورت شهودی همه با یکدیگر ارتباط دارند و هیچ چیز مخفی وجود ندارد)
    لذا بدین دلیل تاثیر زبان عربی برای نوشتن طلسم و دعا و رفع حاجات و غیره با اهمیت تر از سایر زبانها و علامات است.
    از آنجائی که جهان نور و روح مجرد همه چیزش نامحدود است لذا خزانه حروف و الفبایش نیز نامحدود است.
    و هر کسی حتی میتواند برای خود حروف الفبا خلق کند و بر اساس آن حروف که از آسمان پنجم عاریت گرفته طلسمهایی متشکل از اسماء حضرت حق بنویسد و با نام خود و یا دیگران ترکیب کرده و منتظر تاثیر کائنات در بر آورده شدن خواسته اش باشد.

    گفته شد که ما وقتی دعا یا طلسم و یا نشانه ای مثلا با استفاده از حروف ابجد و یا صورتی از موجوداتی را بر روی مثلا کاغذ یا فلز و یا سنگ و پارچه و یا حتی آب و غیره مینویسیم در اصل به واسطه اینکه خلیفه خداوند در هر یک از آسمانها هستیم و دارای روحی هستیم که مجرد و
    فراتر از حجابهای نورانی حیات خود را از وجود مقدس حضرت حق میگیرد این روح ما در هر یک از آسمانهای هفت گانه دارای لباس و یا به قولی کالبدی از همان آسمان و به قول بعضی ها حجابی در مقابل حضرت حق دارد و در نتیجه این کالبدش میتواند در هر یک از آسمانها فعالیتی را با استفاده از وسیله ای که همان کالبدش است انجام دهد.

    برای اینکه بخواهیم مکانیزم کاملی از عملکرد طلسم و دعا و غیره را بدانیم باید با مکانیزم عملکرد آسمانهای هفت گانه خداوند آشنا شویم. در این آسمانها بنا به تعبیر آیه الکرسی هفت آسمان به دو قسمت آسمانهای نورانی و ظلمانی تقسیم شده اند.
    که بنا به مشاهده عرفا آسمانهای اول تا چهارم آسمانهای ظلمانی یا حجابهای ظلمانی برای رسیدن به محضر حضرت حق یاد شده و آسمانهای پنجم تا هفتم حجابهای نورانی برای درک حضور حق یاد شده است.
    در هر یک از این آسمانها روح کالبدی را از جنس همان آسمان به تن کرده و با کالبدش در همان آسمان حیات و زندگی را تجربه میکند تا علم ازلی که از حضرت حق دریافت کرده را با تجربه حیات در ابعاد مختلف خلقت ترکیب و قدرت بالفعل روح به صورت بالقوه در آید.
    چون روح سرگرم زندگی در میان کالبدهایش است لذا درک کاملی از حضور در محضر حق را ندارد و وقتی درک کاملی از حضور حق را به دست می آورد که تمامی کالبدهایش را کنار بگذارد و بدون کالبد در برابر نور حضرت حق قرار گیرد تا بی واسطه بتواند حق را دریابد.
    برخی عرفا که به شهود دریافته اند، اعتقاد دارند که پرتو نوری مجرد از اهل بیت یا همان پرتو شیعیان اهل بیت وقتی از آسمان پنجم به آسمان چهارم می تابد دو قسمت میشود به دو قطب منفی و مثبت تقسیم شده و ماده و نر تقسیم شده و از این پرتو نور پلاریزه شده یا قطبی شده زن و مرد و غیره خلق گردیده است. و در اینجاست که خداوند متعال میفرماید ما از هر چیزی جفت جفت خلق کردیم.

    و این جفتها و زوج ها و منفی و مثبت ها و نر و ماده ها و ضدیت ها در عالم پنجم وجود ندارند.
    هر موجودی در تمامی آسمانهای نورانی و ظلمانی یا با واسطه یا بیواسطه از حضرت حق نور وجود میگیرد و وجود پیدا میکند.
    با این تفاوت که اگر این موجود در آسمان هفتم باشد مانند اهل بیت بیواسطه از حضرت حق نور میگیرد و نورش بسیار برنده و عین نور حق و عین قدرت حق است با این تفاوت که این محدود و نور حق نامحدود است.
    هر چه پائین می آئیم این نور با واسطه تابش میکند مثلا در مورد شیعیان نور حق بعد از گذر از اهل بیت به واسطه اهل بیت بر شیعیان می تابد و به شیعیان وجود میدهد.
    همین طور وقتی این نور وارد آسمان چهارم میشود یعنی که ابتدا از سوی حق و از گذر از وجود اهل بیت و بعد از آن گذر از وجود شیعیان وارد دنیای آسمان چهارم شده و آنجا را خلق و به وجود آورده است.

    تا اینکه این واسطه ها به جائی میرسند که در نهایت به دنیای فیزیکی ما و ماه و خورشید و زمین و کهکشان و اتم و مولکول و غیره میرسند.
    بنا به فرموده قرآن این نور که از سرچشمه خداوند آمده و با تابش بر خلقت به همه چیز وجود داده است در دنیای فیزیکی ما باعث خلق اتم مولکول و طلا و زمین و خورشید و حتی نور فیزیکی خورشید و ماه و غیره و حتی باعث خلق انرژی های مختلف دنیای مادی میشود.

    ال ما بعنوان یکی از مخلوقات وقتی میخواهیم در مکانیزم این خلقت مثلا مادی یا غیر مادی در آسمانهای بالاتر تغییری ایجاد کنیم، مثلا اگر بخواهیم آهنی را به طلا تبدیل کنیم در اصل به اتمها و مولکولهای تشکیل دهنده آهن دستور میدهیم که آرایش اتمی خود را تغییر داده و آرایش اتمی طلا را به خود بگیرند. چون خداوند در قرآن فرموده اینها همگی دارای درک و شعور هستند و خداوند را تسبیح میکنند زیرا که جنسشان را که از نور خداوند سرچشمه میگیرد میدانند و مثل ما ها مست و نادان نیستند لذا بسته به اینکه این دستور از چه منبعی آمده باشد دستور را اجرا یا رد میکنند.
    هر چقدر این دستور از نزدیکی سرچشمه خلقت صادر شده باشد به همان اندازه اجرای دستور قطعی تر خواهد بود.
    ما نامی قراردادی برای این دستور میگذاریم و به آن انرژی دستور میگوئیم.

    حال در این میان هر کاری که برای افزایش این انرژی که بتواند در خلقت تغییر ایجاد کند میتواند در بر آورده شدن خواسته ما موثر باشد.
    برای کسب نور بیشتری از حق برای انجام تغییر در زندگی مادی و یا معنوی خود قرار میدهیم.
    برای این منظور تعدادی ابزار مادی و تعدادی ابزار معنوی وجود دارند.
    ابزارهای مادی مانند استفاده از سنگهای قیمتی ، فلزهائی با جنس های خاص مثلا مس یا برنج یا برنز و آهن و غیره …
    و یا استفاده از عناصری مانند آب ، باد ، آتش ، خاک و غیره …
    و یا استفاده از انرژی موجود در صورتهای فلکی مانند دوازده صورت فلکی دوازده ماه سال که یکی از آنها شرف شمس است.
    همچنین استفاده از انرژی خادمین علیایی و یا سفلایی و موکلین و یا ملائکه و غیره…
    و یا انرژی ماه و خورشید که در زمانهای خاصی از ماه و یا سال به اندازه و مقدار و جنس خاصی میرسد، استفاده میکنیم تا انرژی آنها را مثلا با بخور و بوی مناسب خواسته مان و غیره ترکیب کنیم تا انرژی همه اینها جمع شده و باعث تغییر در آرایش اتمها و یا مسیر حرکت زندگی در داخل بعد زمان و باز شدن بخت و روبرو شدن با پسر یا دختر مورد علاقه و غیره و یا تنظیم آرایش مولکولهای بدن برای از بین رفتن بیماری و غیره داشته باشیم.
    نتیجه آن که در جادوها و طلسمهای شیطانی ما انرژی را از دست داده و به بر آورده شدن حاجت میرسیم در حالی که در طلسمها و جادوهای مشروع ما نه تنها انرژی و نور از دست نمیدهیم بلکه انرژی و نور به دست آورده و مقداری را در درون خود ذخیره کرده و با مقداری از آن برای بر آورده شدن حاجت خرج میکنیم.
    هر تغییر و تحولی در کائنات و خلقت بخواهیم انجام دهیم باید نوری از سوی خداوند این وسط باشد و بدون این نور غیر ممکن است کاری انجام شود زیرا که در خلقت برای وجود داشتن هر حقیقتی
    نیاز به روشن شدن آن حقیقت و نمایان شدن یا خلق شدن یا تغییر داده شدن از حالتی به حالت دیگر داریم.
    در برخی جاها اکثر جادوگران شیطانی متوسل به آن میشوند و میدانند که اگر خواسته ای شیطانی داشته باشند فرشتگان مقرب و موکلین علیایی غیر ممکن است به آنها کمک کنند در این حالت جادوگران از موکلین سفلی که دارای آگاهی پائینی هستند متوسل میشنوند.
    در این حالت موکلین سفلی کاری ندارند و اصلا نمی فهمند که اگر کاری شیطانی انجام شود عاقبت آن چه خواهد شد و اگر مثلا جادوگر دستور قتل انسان بیگناهی را به موکلین سفلی بدهد موکل چشم و گوش بسته دستورش را انجام خواهد داد در صورتی که انرژی کافی به موکل داده شود.
    اکثر مردم عوام این موکلین سفلی را به نام شیطان میشناسند.

    این موکلین که نامهای مختلفی مانند ابلیس و یا دختران ابلیس و غیره که نامشان در کتب طلسمات آمده است کاری به گناه و ثواب ندارند آنها فقط نیاز به نور دارند و در مقابل انجام عملی دستمزد میگیرند حال این دستمزد خواستن حاجتی باشد یا گرفتن دستمزدی و یا اسیر کردن جادوگری و یا تسخیر کردن بدن جادوگر و غیره …

    این موکلین چه علیایی و چه سفلایی تحت تاثیر لحظات و ساعاتی خاص از حرکت سیارات و ستارگان هستند و ظاهرا در زمانها و مکانهای خاصی به اینها نور و انرژی خاصی میرسد که عکس العمل بیشتری برای بر آورده شدن حاجات نشان میدهند.
    در اینجا درباره انواع روشهای دعوت از موکلین وفرشتگان و غیره برای بر آورده نمودن حاجات بحث میکنیم:
    اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی بکنیم از بالاترین آسمانهای خلقت تا پائین ترین آسمانهای پادشاهی بدین ترتیب میتوان شمرد :
    آسمان هفتم نور وجود خداوند متعال

    آسمان ششم اهل بیت پیامبر اسلام و چهارده معصوم

    آسمان پنجم شیعیان اهل بیت

    آسمان چهارم انبیاء و اولیاء

    آسمان سوم فرشتگان مقرب

    آسمان اول موکلین علیایی

    آسمان اول موکلین سفلایی

    توجه کنید که نور وجود مقدس خداوند با ذات خداوند متفاوت است و نور خداوند یکی از مخلوقات خداوند
    و در اصل جوهری است که به نام روح القدس نامیده میشود که جوهره نور اهل بیت است.
    هر کدام از اینها در یکی از آسمانها برای خود عرشی دارند و به رتق و فتق امور آسمان زیر حکومت و فرمانروائی خود مشغولند با این تفاوت که پادشاه آسمان بالائی به کل آسمانهای پائین دستی خود نظارت و حاکمیت دارد.
    وقتی ما حاجتی را درخواست میکنیم حاجت ما بالا میرود و بسته به انرژی ما و نور درونی ما و جنسی که این خواسته دارد میتواند بالاتر رود.
    موکلین سفلی و گاها علیا هستند که از ابجد و یا کشیدن شکلها و نوشتن اسماء خدا بر روی جداول و یا صفحات مسی یا برنجی و یا سنگهای قیمتی و غیره تاثیر میپذیرند زیرا که انرژی که آنها از این اجسام میگیرند کمک میکند تا آنها بتوانند حاجات ما را انجام دهند.

    #4437

    orkideh
    مشارکت کننده

    واقعیت اثر گذاری طلسم چگونه است؟

    برخی از کارشناسان ادعا می کنند که قدرت طلسم تا حد زیادی بر ایمان فرد دریافت کننده بستگی دارد که به آن طلسم اعتماد می کند اما این ادعا به تجربه نفی شده است چرا که بسیاری از طلسم ها بخوبی عمل می کنند حتی با عدم توجه شخص دریافت کننده به آن طلسم و حتی در بسیاری از مواقع فرد دارنده ی طلسم از داشتن طلسم و جادو و قدرت و اثر آن با خبر نیست و در مواقعی حتی نسبت به قدرت طلسم بدبین هم هست، با این حال باز هم این طلسمات کار خود را انجام می دهند. شاید مکانیسم اثر آن ها گذاردن تاثیر بر مغز و فکر دارنده ی آن ها باشد.
    به هر حال مکانیسم اثر این طلسمات صرفا تنها به علت اعتمادی که به آن ها داریم به وجود نمی آید بلکه بخش اعظم آن به این علت است که آنان هماهنگ با قوانین طبیعی خلقت کهکشان و آسمان ها هستند و کلمات مقدس آفرینش که در کتاب الهی ثبت و ضبط شده است را به آنان نسبت داده و تقدیم می کنند.
    با حمل طلسم مانند جواهری با خود ، صاحب آن می تواند از نیروی مثبت و قوی آن بهره مند شود، نیرو و قدرتی که در صورت عدم حمل این طلسم هرگز تجربه نمی کرد ( این مورد برای طلسم های مثبت صادق است).
    البته به گفته ی فیزیکدانان و بر اساس مکانیسم قوانین کوانتوم، یک ماده می تواند در یک لحظه در دو محل حاضر باشد. حتی می تواند یک ماده میلیون ها سال نوری از ما فاصله داشته باشد و بدون اینکه تماس فیزیکی با آن برقرار شود، تاثیر آن را بر روی ما بگذارد.

    حضرت سلیمان نبی، سال ها پیش تر شاید به عنوان اولین فراگیرنده ی این علم ( علم کیهانی) و اولین استاد در علوم سحر و جادو شناخته شده باشد.
    در زمان آن حضرت، ابعاد عالیه ی علم و دانش آسمانی را در مکتب هایی با حضور آموزگاران معنوی و روحانی که خود از زبردستان علم جادو و سحر بودند، در خاور میانه آموختند.
    این آموزگاران روحانی که این طلسمات را برای کمک به خلق، بشر و بهره بردن افراد از قدرت های ماورائی و کیهانی معرفی کردند، کم کم در طول سال ها افراد به این اعتقاد و باور رسیدند که قدرت الهی و حفاظت خداوندی می تواند در اشیایی زمینی (همان طلسمات) جمع شود و هر جا که دارنده ی طلسم به این نیروها نیاز پیدا کرد، خود را آزاد کنند و در خدمت او قرار دهند.
    بهترین و تاثیرگزارترین طلسمات به زعن بیشتر افراد و گواهی تاریخ طلسمات سلیمانی است.

    طلسمات محبت، حرزهای محافظت و حصار

    از قویترین انواع سحرها می توان به طلسمات اشاره کرد. اصولا طلسم شیء فیزیکی است که می تواند در خود نیروهای ماورایی و جادویی را ذخیره کند و باعث ایجاد تغییراتی در فرد گیرنده شود و یا از او در مقابل آسیب ها حفاظت کند.
    طلسمات بیشتر به صورت جسمی الصاقی استفاده می شوند که بر روی آنان سمبل های جادویی و یا توالی اعداد نقش بسته است. در زمان عهد سیاه و روزگاران کهن داشتن و حمل طلسم با آدمی امری شایع و مرسوم بوده است.
    تمامی طلسمات در خود نیروی جادویی ذاتی دارند که این نیرو را به دارنده و صاحبان خود منتقل می کنند. نباید طلسم و سحر را با تعویذ و حرز اشتباه بگیرید، حرز و تعویذ می توانند موقتا دارنده ی خود را از گزند چشم شور و آسیب حفظ کنند ولی اثر طلسم و سحر دائمی،بلند مدت و قوی است. بیشترین عملکرد طلسم به این نکته برمیگردد که طلسم می تواند هر غیر ممکنی را ممکن کند و دست به دگردیسی های عجیبی بزند، هر چند تقریبا تا حدی تعویذ هم می تواند چنین عملی انجام دهد. مشهورترین تعویذها در مصر باستان برای محافظت در برابر چشم بد و نیات شیطانی چشم هورس ( به زعم آنان خدای آسمان ها) و آنخ ( نماد پیوند بین زن و مرد ) بوده است.
    در میان اعراب حمل مقداری خاک قبرستان برای دوری شیطان و چشم زخم و در میان یهودیان حمل هلال ماه برای محافظت از چشم بد و یا اتصال زنگوله ای به عبایشان برای دوری شیطان مرسوم بوده است.

    طلسمات عشق و محبت

    نام خداوند به همراه سمبل های جادویی و سحر و یا علائم نجومی خاصی که بر روی سنگ های قیمتی و یا پوست آهو حک می شوند، می توانند هم آدمی را محافظت کنند و هم عشق و محبت دیگران را بر فرد دارنده جذب کنند. بیشتر طلسمات برای محافظت در برابر شر، ثروتمند شدن محافظت از مرگ ناگهانی، داشتن حافظه ای قوی و داشتن نفوذ بیان و عاشق کردن طرف مقابل بکار می روند.

    طلسمات محافظت

    اشکال خاصی وجود دارند که قدرت محافظت کنندگی بالایی در مقابل نیروهای بد و شیطانی دارند.
    بیشترین و قدیمی ترین این اشکال ستاره ی داود ( که به سپر داود نیز شهرت دارد ) است که قدمت آن به ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. یکی دیگر از طلسمات معروف حمل مربع سیتر-روتاس است ( یکی از قدیمی ترین طلسمات که دارای قدرت بالا و مرموزیست که نقش آن در دیوارهای شهر سوخته یافت شد). که تاریخچه ی آن به یک سال پس از میلاد مسیح برمی گردد.

    طلسمات و نیروی محافظت کننده آنها

    تصور میشود کشیدن برخی طلسمات با خون یا حک کردن آن طلسمات بر روی پنیر و خوردن آن ها باعث به نتیجه رسیدن عمل می شود.
    در برخی از ادیان حتی حمل کردن آیاتی از کتاب مقدس قرآن در بقچه ای و یا نقش بستن بر روی جواهر و حمل آن باعث ایجاد نیروی امنیت برای آدمی می شده است.
    شاید عجیب ترین شیء جادویی حمل پای خرگوش باشد. به زعم پیشینیان از آن جا که خرگوش ها با چشم باز به دنیا می آیند، پس می توانند از همان ابتدای ورود به این جهان شیطان و نیروهای اهریمنی را از خود دور کرده و سپری در مقابل آن ها داشته باشند. بعضی از مادران می گویند شانه کردن موی نوزاد تازه به دنیا آمده با پای خرگوش، آن ها را در برابر شیاطین حفظ می کند. مرسوم ترین طلسم احضار محبت شاید نعل اسب باشد، و شاید یکی از علت های اینکه نعل اسب خوش یمنی و محبت می آورد شکل آن باشد که شبیه به C انگلیسی است. دیگر اشیایی که اعتقاد بر خوش یمن بودن آن هاست ؛ برگ شبدر، نعل اسب، صلیب؛ هلال ماه ، تاس و همراه داشتن سمبل سه میمون کلام بد نشنو، چیز بد نبین، و حرف بد نزن باشد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.